PUBLIC RELATIONS

Public Relations

Wil je graag een boodschap lanceren naar de pers? Wil je meer visibiliteit creëren voor je merk? Of wil je ‘top of mind’ blijven bij relevante media? We’ve got you covered! Global Image zorgt ervoor dat jouw bedrijfsverhaal, producten of collecties de nodige media-aandacht krijgen.

Wij helpen jou met:

  • PR strategie & advies
  • Persberichten
  • Perscampagnes
  • Influencer marketing & collabs
  • Mediaplanning
  • Persevents
  • Desktours
  • Persreizen
  • Product placement

Om je boodschap op een succesvolle manier te lanceren naar de media, beantwoordt het design van onze PR strategieën steeds aan een aantal kwaliteitseisen:

Functioneel

We creëren enkel PR – en influencer campagnes die jouw zichtbaarheid optimaliseren en inspelen op het resultaat dat je wil bereiken (bv. het boosten van je naamsbekendheid, het opbouwen van een merkimago dat naadloos aansluit bij je bedrijfswaarden en – normen,..). We luisteren, doen research, zoeken naar het ideale nieuwshaakje en leveren een realistische PR strategie die beantwoordt aan je marketingplan en algemene bedrijfsdoelstellingen. Op die manier kunnen we ook KPI’s inzetten om je PR campagne meetbaar te maken. 

Minimalistisch

We gaan voor maximale impact met een minimalistische aanpak. Say what? We filteren de essentie uit jouw verhaal en ontwikkelen van hieruit een aantal krachtige kernboodschappen die perfect matchen met jouw doelpubliek én target media. Hoe gerichter jouw boodschap, hoe meer impact.

Custommade

Of je nu een innovatieve start-up bent die public relations advies nodig heeft voor het lanceren van een nieuw product of een bekend meubelmerk dat graag ‘top of mind’ blijft bij stylisten en interieur journalisten: voor elke klant werken wij een ‘tailormade’ strategie uit. Alles is afhankelijk van jouw specifieke noden en ambities. Met PR op maat tillen we jouw merk naar het hoogste niveau.

Eclectisch

Om jouw unieke PR strategie te realiseren, mixen we verschillende tools. Afhankelijk van jouw merk en doelstelling zetten we in op pers events, persberichten, product placement, influencer marketing, giveaways, brand matching. Door de synergie die hierdoor ontstaat, vermenigvuldigen we de impact op je business.

“Maximale impact met een
minimalistische PR aanpak”

Influencer marketing

Wil je een succesvolle influencer campagne opzetten, dan is het selecteren van de juiste profielen essentieel. Een influencer die beantwoordt aan de nodige kwaliteitsvereisten en die op een authentieke manier matcht met jouw merk, zorgt ervoor dat de effectiviteit van jouw campagne, de zichtbaarheid van je merk en de conversie verhoogt.

Om de impact te meten én te optimaliseren, gaan we graag verder dan ‘vanity metrics’. We kijken niet enkel naar likes, comments en impressies maar brengen ook graag diepere funnel KPI’s zoals clicks, leads en buys in kaart. Door KPI’s te koppelen aan een strategische doelstelling, krijg je een duidelijk inzicht in het succes van jouw influencer campagne.

“Een influencer campagne is de krachtigste marketingtool als je je doelgroep snel en op een unieke, authentieke manier wil bereiken. ”

Door het volgen van een stappenplan, tillen we elke influencer campagne naar het hoogste niveau.

1. Screening

Om relevante influencers te identificeren voor je campagne, doen we eerst een uitgebreide ‘influencer scan’. Hoe betrokken is de follower base van de influencer in kwestie eigenlijk ( = ‘engagement rate’)? Is de content die verschijnt kwalitatief en geloofwaardig? Creëert hij/zij vandaag een post voor product X en volgende week voor concurrerend merk Y? En wat is bijvoorbeeld de socio-demografische samenstelling van zijn of haar volgers? Als je doelstelling is om meer visibiliteit te genereren in België, dan vermijd je maar beter een collab met een influencer die bijvoorbeeld 10K followers heeft waarvan 80% in Azië woont. Wat de doelstelling van je campagne ook is, elke influencer moet beantwoorden aan enkele kwaliteitseisen.

2. Selectie

Vervolgens zorgen we dat de geselecteerde influencers perfect aansluiten bij jouw doelpubliek en bij jouw niche (content topics, interesses, waarden). Er moet een match zijn met je merk DNA. Is deze ‘fit’ er niet, dan komt de content (té) commercieel over, wat zowel de influencer als jouw merk kan schaden. Authenticiteit is ‘key’ als je een optimaal resultaat wil bereiken.

3. Set-up

Na het uitdenken van een creatief campagne concept, contacteren we de geselecteerde influencers om te bekijken of zij interesse hebben in een samenwerking. Zowel bij barter deals (product of dienst in ruil voor social content) als bij betalende collabs, wordt onderhandeld over tarieven en return. Sommige merken kiezen ervoor om dit finaal vast te leggen in een samenwerkingsovereenkomst

4. Tracking & follow-up

Alle social content en bijhorende stats worden aan het einde van de campagne gebundeld in een overzichtelijk rapport. Maar uiteraard wil je vooral weten wat de influencer content je precies heeft opgeleverd. Afhankelijk van jouw strategische doelstelling, selecteren we bepaalde KPI’s die transparantie creëren rond de resultaten. Deze metrics tonen je hoe succesvol je influencer campagne is geweest.

Copywriting

Wij brengen jouw merk tot leven door het creëren van content die de aandacht van jouw doelgroep verdient. We vertalen jouw boodschap in heldere, compacte en effectieve copy.

  • Nieuwsbrieven
  • Brochures
  • SEO copy voor websites
  • Blogposts
  • Social posts

“Facts tell, stories sell”