Furnified
Uitdaging
Het Belgisch meubelmerk Furnified heeft via social media al een grote community aan trouwe designfans opgebouwd. Naast de Antwerpse en Amsterdamse showroom wil Furnified nog verder uitbreiden naar het buitenland. hun recent opgestarte afdeling met mix & match badkamermeubels is het startpunt van een strategisch PR plan dat hun ambitieuze visie dient te ondersteunen. Het merk moet op de kaart worden gezet als een uniek Belgisch designbrand met tijdloze items die toch altijd on trend zijn.
Aanpak
Zowel het inzetten op naamsbekendheid als het versterken van merkgeloofwaardigheid is essentieel voor een designmerk dat nog volop in expansie is.
We focussen daarom zowel op het merkverhaal en lifestyle-topics (trends, collecties en productlanceringen) als op financieel-economische thema’s. Door de zaakvoeders/oprichters zelf in de kijker te zetten via zakelijk nieuws, interviews en binnenkijkreportages, tonen we letterlijk het gezicht achter het Belgisch bedrijf waardoor het consumentenvertrouwen kan blijven groeien.
Resultaat
Na een ongoing PR-traject van 6 maanden: meer dan 70 artikels in print – en online media zoals Weekendknack.be, Gael Maison, Feeling & Stijlvol Wonen.
- 5 uitgebreide binnenkijkreportages en interviews met Furnified-oprichter Dimitri de Vocht in Nina magazine, Actief Wonen/Déco Ideés (cover-pagina), VT Wonen, hln.be en Billie (lifestyle magazine verspreid via Het Nieuwsblad, Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen)
- Totale mediawaarde na 6 maanden: 725.000 €
Bronvermelding:
Bosmans, F. 2022.05.22. Vintage Villa. Billie Magazine, p.32-36. Peeters, A. 2022.12.01. België boven. Stijlvol Wonen,p.14. Kourkouliotis, M. 2022.10.01. Prendre soin de SA SALLE DE BAINS. Déco Idées, p.126-127. Kourkouliotis, M. 2022.10.01. Terug naar de bron. Actief Wonen, p.86-94. Devriendt, D. 2022.10.15. Betonlook. Nina, p 14. Marrien, A. 2022.06.25. Furnified: van één vintage wandkast tot één van de populairste Antwerpse meubelmerken. Het Laatste Nieuws, p.28. Cockuyt, B. 2022.10.15. Goeie vibes, in al hun eenvoud. Nina, p.44-47.Swysen, L. Mix & Match. 2022.06.01. Feeling, p.133.